Places I Wanna Go ; Part 5

Hello readers πŸ™‚

5 days ago, I watched an Indonesian movie titled “5cm”. The movie tells about a friendship of 4 boys and a girl and they decided to hike to the peak of the highest peak in Java called Mahameru at Mount Semeru, East Java, Indonesia.

In that movie, we can see some beautiful scenery from the hiking track of Mount Semeru including Ranu Pane and Ranu Kumbolo. Both of them are lakes, beautiful lakes at the slope of Mount Semeru. And you can find “Oro-oro Ombo”, it such a grassland with a beautiful scenery too…

But if you wanna come there, you have to be careful. Like other mountains in Java, there are so many mystical things. If you walk toward the last post of hiking track, called “Arcopodo”, you have to be silent, just praying, don’t joke around or else, you’ll face bad things. That’s what’s people around Semeru’s said.

You can go to Semeru or Bromo Tengger Semeru National Park from Malang, East Java, and then you can look for public transportation to Bromo Tengger Semeru National Park πŸ™‚

You can check some pics below…

Mount Semeru, East Java, Indonesia

Mount Bromo, East Java, Indonesia

Ranu Pane

Ranu Kumbolo

Oro-oro Ombo

Picture Credits : Panoramio, Anarokhmawati, Wildan220688, and as tagged

Advertisements

6 thoughts on “Places I Wanna Go ; Part 5

    • wah,tawaran yang menggiurkan sih mas, tapi saya blum pnah bener2 naik gunung, msa langsung naik Semeru,
      ngga brani nih 😦
      tpi saya emang ada planning mau ke Taman Nasional Bromo-Tengger-Semeru-nya deket-deket ini πŸ™‚

      • Naik gunung jelas harus hati2 dong mas,ngga boleh asal kata temen mapala kmpus saya.
        hehehe,saya baru aja pulang dr bromo,mas. Tadi pagi baru aja nyampe Jogja. Dieng jg boleh,kebetulan saya ngga pernah sempet ke Dieng,mas πŸ™‚
        Trus sunrise di Bromo msh kalah bagus gtu sama di Dieng,mas?kebetulan krn kcapean,rncana ngejar sunrise di Bromo kemarin ngga jadi,hahaha

      • iyah memang harus hati-hati :),betul kata temen mbak..
        gmn cuaca di bromo? hayu kapan2 bareng aja ke diengnya,,

        katanya seh gitu, tp entahlah lebih bagus mana. soalnya belum pernah ke sana.. hehe

        haha..sayang sekali. harus ngulang lagi biar dapet sunrise:).. dari pos 1 ke puncak bromo brp jam mbak?

      • cuaca di Bromo wktu saya dateng sih kurang bgus,mas. Kabut dari pagi smpe mnjelang siang. Yang pada ngejar sunrise naik jeep pada rugi katanya πŸ˜€ untung saya ngga jadi. Tpi skitar jm 10an kabutnya sudah mulai hilang.
        Besok2 kalo ngejar sunrise mending wktu musim kemarau aj mas,biar bisa kliatan πŸ˜€
        Saya kmrn lumayan lama,mas. Soalny pke istirahat,trs foto2,bcanda2,makan mie di warung tenda,hahaha…sekitar jam 11 baru deh smpe puncak bromo, mulai jalan dr loket masuknya jm 8/set 9 gtu mas.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s